Instytut Pedagogiki, ul. Ogińskiego 16/17, 71-431 Szczecin, pok. 208
Zatrudnienie
Katedra Pedagogiki Specjalnej
Zainteresowania badawcze
Przemoc symboliczna
Zaburzenie ze spektrum autyzmu
Prowadzone przedmioty
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Diagnoza i terapia osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
Wyróżnienia
Wyróżnienie w kategorii prac doktorskich w XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu na najlepszą pracę magisterską i doktorską Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
Wyróżnienie w XVIII edycji Konkursu Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
W mediach
Szczeciński Humanistyczny Uniwersytet Seniora – wykład: „Autyzm – superniepełnosprawność czy supermoc” – dr Joanna Buława-Halasz – YouTube: www.youtube.com/watch?v=7mQy5NHWdDY
Republika Edukacji 3 – Edukacja jest różnorodna – „Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci w zakresie pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera i autyzmem” – YouTube: www.youtube.com/watch?v=iN2pD3tJN44
Radio Szczecin Na Wieczór – „Godzina ciszy dla osób z autyzmem”: https://radioszczecin.pl/276,7768
Radio Szczecin Na Wieczór – „Świat na niebiesko – Dzień Świadomości Autyzmu”: https://radioszczecin.pl/276,7548,swiat-na-niebiesko-dzien-swiadomosci-autyzmu
Wybrane szkolenia
“Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu”, certyfikat nr 857;
“Wykorzystanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej” (lista certyfikowanych diagnostów: https://drive.google.com/file/d/1ByhDCxl48yAyB34qvqmlYIgnAnXoicJF/view);
“Picture Exchange Communication System – Poziom I” (PECS);
Wybrane publikacje
Materiały edukacyjno-terapeutyczne “Eduterapeutica Autyzm”, Ei SYSTEM, 2020: www.eduterapeutica.com.pl/autyzm-2/;
“Problematyka praw dziecka oraz roli zabawy w procesie jego rozwoju i wychowaniu w świetle poglądów wybranych przedstawicieli myśli pedagogicznej XX wieku” [w:] Biuletyn Historii Wychowania, nr 42/2020, Poznań, doi: 10.14746/bhw.2020.42.6;
“Requirements for the teacher-therapist of persons with autism spectrum disorder – challenges for the new specialisation” [w:] Interdyscyplinarne Kontesty Pedagogiki Specjalnej, nr 27/2019, Poznań 2019: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/ikps/article/view/23257/21865;
„Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre a Bourdieu”, Impuls, Kraków 2017.