“Jako studenci II roku Animacji Kultury US w I semestrze 2019/2020 roku, w ramach przedmiotu Metodyka animacji kultury zrealizowaliśmy pod kierunkiem dra Jerzego N. Grzegorka trzy projekty animacyjne, których wynikami chcemy podzielić się z szerszą publicznością. Pierwszy z prezentowanych projektów zatytułowany „Kreatywność” skierowaliśmy do społeczności akademickiej Wydziału Nauk Społecznych US. Przyświecającą nam ideą było zainicjowanie otwartości człowieka do spontanicznego i niczym nieskrepowanego dzielenia się własną kreatywnością – w środowisku akademickim. Profil paradygmatyczny dookreślała idea animacji zabawy w neoliberalnym usytuowaniu  doboru treści i formy. Wstępne założenia animacyjne przyjęliśmy w oparciu o jego poszczególne wymiary. Wymiar teleologiczny wyzwolił chęć/potrzebę zobrazowania kreatywności członków społeczności akademickiej. Wymiar metodyczny pozwolił uczestnikom na dokonanie samodzielnego doboru formy przy podmiotowych manifestacjach artystycznych z równoczesnym zaproponowaniem wykorzystania techniki plastycznej (forma plakatu) poprzez udostępnienie narzędzi, w tym: brystoli, kolorowych markerów umieszczonych we wskazanych przestrzeniach budynków uczelni. Wymiar aksjologiczny zakładał pojawienie się określonych grup wartości o charakterze allocentrycznym i przyjemnościowym. Wymiar ewaluacyjny wyłonił nieoczekiwany – bardzo pozytywny i wielokierunkowy obraz podmiotowej kreatywności poszczególnych członków społeczności akademickiej, który załączamy w formie zdjęć wytworów artystycznych – plakatów zrealizowanych przez uczestników w budynkach – Wydziału Nauk Społecznych na Krakowskiej i Instytutu Pedagogiki na Ogińskiego. Do udziału w naszej propozycji animacyjnej przystąpiło wiele osób, w tym studentów, nauczycieli akademickich i pracowników administracji. Możemy z satysfakcją przyznać, że projekt w pełni się udał. Dziękujemy wszystkim za udział w projekcie naszego autorstwa”.