W trzeciej odsłonie prezentacji szerszej publiczności wyników ostatniego z trzech projektów animacyjnych, zrealizowanych w I semestrze 2019/2020 roku, w ramach przedmiotu Metodyka animacji kultury pod kierunkiem dra Jerzego N. Grzegorka pragniemy przedstawić film „EPOKI”. Został on nakręcony w przestrzeniach budynków Akademii Sztuki i Opery na Zamku w Szczecinie. Powstał w ramach idei przemiany studentów (uczestników projektu i odbiorców) w samodzielnym warsztacie filmowym, inicjowaniu twórczości swoistej, w konwencji innowacyjnej zabawy formą i treścią rozpoznawalnej w Szczecinie, rozbudzania aspiracji artystycznych studentów z wykorzystaniem przywracania zbiorowej pamięci historycznej o strojach z różnych epok z jednoczesną próbą twórczego ich rewitalizowania łącząc ze współczesnymi nurtami w modzie. Projekt (tak jak i uprzednio prezentowane) stał się równocześnie próbą tworzenia bezpośredniej więzi studentów-animatorów z szerszą publicznością studencką i lokalną poprzez budowanie rozpoznawalności miejsc działalności animatorów (studentów kierunku Animacja kultury US) i artystycznej kultury studenckiej w Szczecinie w ogóle. Profil paradygmatyczny został zorientowany w eklektycznym usytuowaniu animacji zabawy, animacji prohumanistycznej i (re)animacji dziedzictwa kulturowego. Wstępne założenia animacyjne przyjęliśmy w oparciu o jego poszczególne wymiary. Wymiar teleologiczny opierał się na zainicjowaniu kreatywnego warsztatu filmowego celem uchwycenia powrotu do życia strojów z różnych epok we współczesnych zestawieniach modowych.  Zabawa konwencją artystyczną pozwoliła nam na przyjęcie postawy autokreacyjnej, budowania osobowości twórczej, a także kierowania się w stronę bliższej relacji z odbiorcą. To równocześnie tworzenie warunków edukacyjnych w realizacji żywej praktyki pedagogicznej sprzyjającej studentom w rozwoju aktywności artystycznej kultury studenckiej i nie tylko. Wymiar metodyczny obejmował realizację filmu i zdjęć w technice krótkometrażowej filmu niemego. Narzędzia stanowiły: kamera, aparaty fotograficzne, filtry, przesłony, blendy fotograficzne, oświetlenie, stroje, rekwizyty, charakteryzacja. Wymiar aksjologiczny zakładał pojawienie się określonych grup wartości o charakterze allocentrycznym, estetycznym, socjocentrycznym, przyjemnościowym, ale także prestiżowym i perfekcjonistycznym. Wymiar ewaluacyjny przybrał postać filmu. Ocenę pozostawiamy jednak odbiorcy. Mamy bowiem nadzieję, że nasz wysiłek zainicjuje przestrzenią do konstruktywnej krytyki artystycznej i edukacyjnej. Będziemy czekać na Wasze/Państwa opinie. Dziękujemy.
Studenci II roku Animacji Kultury US.
LINK PROJEKT EPOKI

https://vimeo.com/379436308