Mamy przyjemność zaprezentować „Raport na temat stanu umiędzynarodowienia kształcenia nauczycieli (2022)”, który jest jednym z efektów realizacji projektu DITE – Diverse Internationalisation of Teacher Education (program Erasmus+ 2021-1-PL01-KA220-HED-000031129)

Małgorzata Kopalska, koordynatorka projektu, we Wstępie napisała: Raport jest pierwszym krokiem w kierunku zaprojektowania uniwersalnego modelu i przewodnika służącego włączeniu elementów o charakterze międzynarodowym w edukację przyszłych nauczycieli.

Jest przeglądem idei opisanych w literaturze, a także podejść i strategii zaimplementowanych w instytucjach zaangażowanych w projekt. Składa się z trzech części: przeglądu literatury przedmiotu, opisów narodowych systemów edukacyjnych w Polsce, Portugalii i Hiszpanii oraz aktualnej sytuacji w zakresie umiędzynarodowienia kształcenia nauczycieli w uczelniach – partnerach projektu.

Współautorami raportu są pracownicy Instytutu Pedagogiki: prof. Iwona Jazukiewicz, prof. Anna Murawska, prof. Marcin Wlazło, dr Anna Linka, dr Paula Wiażewicz-Wójtowicz, dr Barbara Żakowska oraz dr Aleksander Cywiński

Zapraszamy do lektury.