dr Bernard Sack

Kontakt bernard.sack@usz.edu.pl

telefon służbowy 91 444 37 49

Adres Instytut Pedagogiki ul. Ogińskiego 16/17, 71-431 Szczecin

Biogram naukowy

Zatrudnienie 

Katedra Historii i Teorii Wychowania

Zainteresowania badawcze

  • agresja i przemoc w środowisku szkolnym;
  • alkoholizowanie się osób niepełnosprawnych;
  • autonomizacji szkół w okresie zachodzących zmian;
  • autorytet nauczyciela/wychowawcy we współczesnej szkole;
  • błędy wychowawcze w rodzinie i placówkach o światowych;
  • efektywność szkolnych programów profilaktycznych;
  • funkcjonowanie szkolnictwa niepublicznego i jego znaczenie w procesie edukacji;
  • identyfikacji nauczycieli z rolą zawodową;
  • kłamstwo wśród uczniów klas początkowych;
  • poczucie podmiotowości uczniów w szkole;
  • pozycja dziecka nadpobudliwego psychoruchowo /dyslektycznego/ w klasie szkolnej;
  • prawa dziecka i ich respektowanie w szkole;
  • relacje nauczyciel – rodzic w procesie wychowania;
  • respektowanie prawa dziecka do godności i autonomii przez rodziców w domu/przez nauczycieli w szkole/ wielofunkcyjnej placówce opiekuńczo-wychowawczej;
  • rodzina zastępcza i jej rola w kształtowaniu zainteresowań dzieci;
  • sport i jego rola w procesie wychowania i resocjalizacji; stosunek wobec osób niepełnosprawnych;
  • świetlica środowiskowa i jej funkcja opiekuńczo-wychowawcza; taniec towarzyski i jego wychowawcze walory;
  • uzależnienie od Internetu i gier komputerowych;
  • wiedza uczniów szkół na temat środków psychoaktywnych – narkotyków;
  • wypalenie zawodowe;
  • związki przyjacielskie i ich rola osobotwórcza.

Prowadzone przedmioty 

  • Teoretyczne podstawy wychowania;
  • Metodyka pracy opiekuńczo wychowawczej;
  • Metodyka pracy opiekuńczo wychowawczej w przedszkolu klasach początkowych;

Pełnione funkcje

  • opiekun roku
  • opiekun naukowy Koła Naukowego Młodych Pedagogów SPOLEGLIWI
  • członek Zespołu Kierunku pedagogika (profil ogólnoakademicki)
  • Prezes Zarządu Fundacji Społeczności Lokalnych UWIERZ W SIEBIE Klaster Społeczny (2015).