Uczniowie powoli wracają do szkół – przed nimi wiele wyzwań związanych z ponowną adaptacją do edukacji stacjonarnej.

Pytanie o to, jak zorganizować pracę szkół po pandemii, by zarówno uczniowie, jak i nauczyciele czuli się w niej dobrze i bezpiecznie, zadali sobie dyrektorzy szczecińskich szkół podstawowych.

Z tym pytaniem zwrócono się również do Instytutu Pedagogiki.

Efektem pierwszych rozmów i konsultacji jest projekt badawczy realizowany we współpracy z Wydziałem Oświaty Urzędu Miasta Szczecin oraz dyrektorami szczecińskich szkół podstawowych pn. DIAGNOZA POTRZEB I OCZEKIWAŃ UCZNIÓW ORAZ NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W SZCZECINIE W PRZEDEDNIU POWROTU DO EDUKACJI BEZPOŚREDNIEJ.

Badania mają dostarczyć przesłanek dla rekomendacji, które pomogą szczecińskim szkołom podstawowym w pełnym wykorzystaniu ich potencjału dla wsparcia uczniów w powrocie do edukacji stacjonarnej od nowego roku szkolnego.

Kierowniczkami projektu są: dr Edyta Sielicka oraz dr Barbara Chojnacka

W skład zespołu badawczego wchodzą:

  • dr hab. Anna Murawska, Prof. US
  • dr hab. Justyna Nowotniak, Prof. US
  • dr Rafał Iwański
  • oraz konsultacje metodologiczne dr. Albert Terelak (Instytut Socjologii)